W naszej szkole 30 stycznia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli. Dzień ten nazywany jest również Dniem Składanki i Łamigłówki. Uczniowie układali puzzle o różnym stopniu trudności, tworzyły swoje własne puzzlowe kompozycje oraz rozwiązywały łamigłówki na tablicy interaktywnej. Zadania o zróżnicowanym stopniu trudności motywowały najmłodszych do podejmowania kolejnych puzzlowych wyzwań. Powstałe obrazki wywołały na twarzach dzieci duży zachwyt, satysfakcję oraz towarzyszącą im radość z osiągniętego celu. Wszyscy świetnie się bawili. Czego uczy układnie puzzli? Choćby wytrwałości w dążeniu do celu i koncentracji na zadaniu. Zabawa puzzlami sprawia, że dziecko rozwija tak zwaną zdolność analizy i syntezy wzrokowej, czyli rozkładania całości na poszczególne elementy i ponownego składania ich w całość. Ponadto stymuluje rozwój mózgu, ćwiczy spostrzegawczość, koncentrację i cierpliwość. Buduje wiarę we własne możliwości, trenuje pamięć i rozwija manualnie. Układanie puzzli daje dziecku poczucie, że coś tworzy, ponieważ z rozsypanych elementów, które osobno nic nie przedstawiają, powstaje nagle spójny obraz.